Pomáháme tím,
co umíme
V oblasti odpovědného podnikání a udržitelnosti se snažíme jít příkladem i v komunitách, ve kterých působíme. Zaměřujeme se na dvě klíčové oblasti: podporujeme a rozvíjíme odpovědné a udržitelné podnikání i angažovanost u mladé generace a pomáháme neziskovým organizacím a sociálním podnikům zefektivňovat jejich fungování. Přispíváme tak k rozvoji společnosti prostřednictvím našich odborných znalostí a dovedností a zároveň poskytujeme našim zaměstnancům příležitost, jak dále rozvíjet svoje dovednosti.
Cesta k udržitelnosti
Pomocí našich odborných znalostí a dovedností provázíme neziskové organizace a sociální podniky na cestě k udržitelnosti. Díky znalostem našich zaměstnanců pomůžeme ročně desítkám neziskových organizací a sociálních podniků s řešením jejich problémů. Zároveň tak i dále rozvíjíme naše znalosti a praxi.
Neziskové organizace a sociální podniky mohou využívat naše odborné znalosti na Cestě k udržitelnosti v podobě odborných školení a servisních grantů. Snažíme se reagovat na aktuální potřeby organizací a přizpůsobovat tomu i nabídku kurzů nebo projektů.
Pro následující fiskální rok jsme si pro organizace připravili novinku, která by měla ulehčit přihlašování do jednotlivých programů a komfortněji poskytovat komplexní informace o možnostech pro neziskové organizace – nové webové stránky Cesty k udržitelnosti.
Odborná školení
Odborníci z řad našich zaměstnanců poskytují zástupcům neziskovek a sociálních podniků odborná školení pod hlavičkou KPMG Business Institutu. Ta jsou zaměřena na oblast auditu, daní, práva, podnikatelského myšlení či vztahů se zákazníky.
2016
V roce 2016 jsme vyškolili celkem 195 zástupců neziskového sektoru v 9 odborných kurzech. Naši zaměstnanci věnovali 95 hodin svého času přípravě a vedení vzdělávacích kurzů pro neziskové organizace.
2017
V roce 2017 jsme vyškolili celkem 210 zástupců neziskového sektoru v 10 odborných kurzech. Naši zaměstnanci věnovali 200 hodin svého času přípravě a vedení vzdělávacích kurzů pro neziskové organizace.
2018
Během fiskálního roku 2018 prošlo celkem 11 školeními 280 zástupců ze 136 neziskových organizací a sociálních podniků. Naši zaměstnanci věnovali 199 hodin svého času přípravě a vedení vzdělávacích kurzů pro neziskové organizace.
Snažíme se reagovat na aktuální potřeby neziskového sektoru a bereme v potaz zpětnou vazbu, kterou dostáváme od účastníků kurzů. Díky tomu každý rok upravujeme program a tematické zaměření našich školení. I proto jsme minulý rok dvakrát uvedli populární téma GDPR (General Data Protection Regulation) nebo nově marketing pro neziskové organizace v kombinaci se zákaznickou zkušeností.
Proč se naši lektoři do školení zapojují a v čem vidí největší smysl?
Martina Kopsová (Manager, Risk Consulting)
„Nejvíce se mi líbí, že to není klasická pomoc ve formě předání šeku. V rámci vzdělávacího programu dáváme neziskovkám a sociálním podnikům šanci informace mnohonásobně zúročit a získat tak mnohem více, pokud budou samy chtít.“
Viktor Dušek (Manager, KPMG Legal)
„Proč se každý rok zapojuji do školení neziskovek? Dává mi to prostě smysl! :-)“
Odborné poradenství a pro bono služby
Prostřednictvím našich služeb pomáháme skupině neziskovek k profesionalizaci a vyšší efektivitě, dvěma desítkám organizací poskytujeme auditní služby zdarma nebo za symbolickou částku.
V roce 2017 jsme takto poskytli celkem 1 866 hodin odborné práce, v roce 2018 to bylo celkem 2 282 hodin.
Servisní granty
O naše poradenské služby, které by mohly pomoci zefektivnit fungování organizace, je velký zájem. Otevřeli jsme novou možnost, jak naše služby poskytnout dalším organizacím, a to pomocí tzv. servisních grantů.
V uplynulém finančním roce jsme poprvé udělili neziskovým organizacím pět servisních grantů. Jedná se o naše komerční služby, které za symbolickou cenu poskytneme vybraným neziskovým organizacím. Jsou to služby v oblasti:
- auditu účetní závěrky
- daňového poradenství
- poradenství v oblasti evropských fondů a dotací
- právního poradenství
- nastavení a optimalizace procesů v oblasti financí a reportingu
Škola odpovědného
podnikání
Snažíme se pomocí našich odborných znalostí a dovedností podporovat a rozvíjet angažovanost a odpovědný přístup k podnikání už u mladých lidí. Pracujeme na vytvoření a propojení uceleného systému projektů, který bude mladé lidi na všech stupních vzdělávacího systému seznamovat s tématem udržitelnosti a odpovědného podnikání, rozvíjet nápady na řešení problémů a formovat mladou generaci. I proto na vzdělávacím programu spolupracujeme s Nadačním fondem vzdělávání a podnikání, který pod sebou sdružuje projekt iKid a Soutěž a podnikej.
iKid
Vzdělávací projekt pro děti ve věku 10–14 let, který mladou generaci učí podnikat. Děti získají povědomí o tom, jak funguje byznys, a vyzkouší si, co je potřeba k uvedení produktu na trh.
Mladí inovátoři se po dobu 6 měsíců setkávají přibližně 1x týdně a na vlastní kůži si v 5 krocích vyzkouší, jak založit vlastní start-up.
Generování nápadů
Průzkum trhu
Tvorba prototypu
Marketing
Závěrečná prezentace
S dětmi úzce spolupracuje mentor, který důkladně zná prostředí byznysu. Během projektu mají děti možnost účastnit se workshopů s profesionály nebo exkurzí do zajímavých firem.
1. ročník
- 8 týmů,
- 4 školy,
- 46 dětí,
- 8 funkčních prototypů,
- 8 mentorů z byznysu
2. ročník
- 9 týmů,
- 7 škol,
- 53 dětí,
- 9 funkčních prototypů,
- 9 mentorů z byznysu
3. ročník
- 10 týmů
- 10 škol,
- 65 dětí,
- 10 funkčních prototypů,
- 10 mentorů z byznysu
Když studenti učí, jak obchodovat s akciemi
Porotu v minulém roce nejvíce zaujal projekt Pocket Shares. Studenti EKO Gymnázia v Brně vytvořili webové rozhraní umožňující hravou formou obchodovat s akciemi. Mladý akcionář se v průběhu hry seznámí s faktory, které cenu akcií ovlivňují, a tím se mu rozšíří povědomí o fungování ekonomiky a zlepší si svou finanční gramotnost. Pět spolužáků na projektu pracovalo pod vedením paní učitelky Sylvie Schmiedové a mentorky Ivy Baranové (KPMG Legal). Jaká byla jejich cesta za vítězstvím, se můžete dočíst zde.
„Na iKidu mě zaujala jedinečná metodika, že děti dostanou mentora, můžou vyrazit na exkurzi, naučí se rozdělit si role a převzít zodpovědnost. Byla jsem nadšená, jak se žákům povedlo vše odprezentovat. Dali do toho opravdu hodně a naše práce výhrou v soutěži rozhodně nekončí.“
EKO Gymnázium Brno
„Byla to skvělá zkušenost. Bavilo mě pracovat s talentovanými dětmi v podstatě v obdobných tématech, jaká řešíme pro naše klienty. Nechala jsem se strhnout nadšením dětí, což při klientské práci není tak časté. Rozhodla jsem se zapojit, když jsem viděla předchozí finále, všechny děti tam byly úžasné. Zafungovala i spolupráce s paní učitelkou. Přišlo mi, že během projektu jsme se všichni navzájem obohatili. To, že náš tým vyhrál, byla už jen třešinka na dortu.“
advokátka, KPMG Legal
Druhé místo si odnesla 1. ZŠ Rakovník se svým multifunkčním hudebním nástrojem M-Box, který se dá využít v hodinách hudební výchovy nebo při muzikoterapii. Třetí příčka patřila týmu ze ZŠ Gajdošova z Brna a jejich projektu Dítě v nás. Jedná se o koncept setkávání dětí z dětských domovů a seniorů. Porota trochu netradičně udělila i speciální cenu týmu z pražské ScioŠkoly a jejich aplikaci MyMoz, jež má rozvíjet kritické myšlení dětí. Aplikace si porotu získala především svým zaměřením, které je velmi aktuální. MyMoz vyhrál i v hlasování o cenu zaměstnanců KPMG.
Na další projekty a podrobnější informace o iKid se můžete podívat zde.
KICC
KPMG International Case Competition neboli KICC je mezinárodní soutěž, v rámci níž předvádějí týmy studentů vysokých škol schopnost řešit aktuální případovou studii – stejnou pro všechny soutěžící napříč KPMG sítí. V České republice nejdříve proběhlo tzv. předkolo, z něhož postoupilo 12 nejlepších týmů. Tato dvanáctka se pak utkala v národním finále. Studenti řešili skutečnou případovku ze světa byznysu. Jejich úkolem bylo analyzovat předložená data, připravit návrh řešení a svou práci potom v angličtině odprezentovat porotě složené z odborníků z KPMG.
V semifinále 12 týmů zkusilo co nejlépe vyřešit a odprezentovat případovku z oblasti FinTech a big data. Vítězný tým však vynikl především svým nápaditým řešením a plynulou a smysluplnou prezentací v angličtině, a to ještě pod časovým presem. Na vyřešení celé případovky mají týmy totiž jen tři hodiny a pak už nastupují rovnou před porotu, kde si musí poradit jako opravdoví konzultanti. Tři nejlepší týmy, které se dostanou do nejužšího výběru, musí za den zvládnout takovéto případové studie dokonce dvě.
Národní finále ovládl tým studentů z VŠE, který si říká MKsquared. Ten následně reprezentoval Českou republiku na mezinárodním finále v Kuala Lumpuru.
O kvalitě účastníků svědčí i to, že z přihlášených 22 000 studentů z celého světa do finále postoupilo jen 64 nejlepších.