Etika
a transparentnost
Naše práce pro klienty je velmi různorodá, různorodé jsou i naše týmy, co ale všechny naše zaměstnance spojuje, jsou firemní hodnoty a zaměření na kvalitu. Integrita, etické jednání a transparentnost jsou základními pilíři naší činnosti. Snažíme se jít příkladem a pomáhat i našim klientům k větší transparentnosti. Naše činnost podléhá přísným regulacím a kontrolám. K dosažení kvality nám pomáhá i sdílení informací a znalostí napříč firmou.
Dodržujeme profesní standardy
Řídíme se nejvyššími profesními standardy, na jejichž základě poskytujeme služby klientům.
Spolupráce s klienty
Dodržování pravidel a postupů v oblasti přijetí klienta a zakázky a pokračování ve stávajících vztazích jsou důležitou součástí řízení rizik.
Každý rok opětovně posuzujeme, zda ve spolupráci s klientem pokračovat. V rámci tohoto procesu rovněž zvažujeme, zda je třeba pro následující zakázku, kterou pro daného klienta provedeme, zavést dodatečné postupy řízení rizik a kvality (může se jednat o přiřazení dodatečných odborných pracovníků k zakázce, např. posuzovatele řízení kvality zakázky, nebo zapojení dalších specialistů).
Pomáháme našim klientům získávat novinky a setkáváme se s nimi například na konferencích, školeních a seminářích, které pro ně organizujeme. Připravujeme také srovnávací studie trhu, analýzy či průzkumy.
Zásady práce na zakázkách
Naše týmy se skládají ze specialistů s relevantní odborností a potřebnou zkušeností. Aktivně řídíme všechny procesy v průběhu zakázky a pečlivě monitorujeme dohodnuté milníky, upozorňujeme na ně a držíme se stanoveného harmonogramu. Pracujeme efektivně a využíváme maximum našich znalostí tak, aby naše vzájemná spolupráce s klienty byla co nejpřínosnější.
Nedílnou součástí našich procesů je dodržování nezávislosti. V rámci řízení nezávislosti používáme celosvětovou aplikaci KPMG, v níž jsou zaznamenávány a sledovány investice společností KPMG včetně osobních investic partnerů a manažerů.
Dále pro řízení nezávislosti a konfliktů zájmu používáme globální elektronický systém, který společnosti umožňuje prověřit a schválit obchodní vztahy KPMG a klientů v rámci sítě našich kanceláří po celém světě. Pomáhá tak zajistit, aby každý zakázkový tým v rámci členských společností KPMG poskytoval pouze služby, jež nejsou ve střetu s nezávislostí a nestranností.
Členské společnosti KPMG mají striktní vnitřní směrnice pro zachování důvěrnosti informací souvisejících s klienty, a proto jsou všechny informace získané během zakázek považovány za důvěrné. Všichni zaměstnanci KPMG včetně pracovníků administrativních, podpůrných a technických oddělení jsou zavázáni dodržovat mlčenlivost.
Principy a nástroje řízení kvality a rizik
Máme zavedený komplexní systém řízení kvality a rizik, který plně zohledňuje požadavky Mezinárodního standardu pro řízení kvality (ISQC 1), etických kodexů pro auditory a účetní znalce, daňové poradce a advokáty a rovněž i pravidla vyžadovaná zahraničními regulátory.
Obecně systém řízení kvality stojí na následujících pilířích:
- Disponujeme procesy efektivního řízení zakázek.
- Každá zakázka je řízena přesně v souladu s jasnými pravidly a nastavenými procesy.
- Včasné zapojení manažerů a partnerů do procesu zakázky je samozřejmostí.
- Snažíme se neustále zlepšovat.
Vedení nese odpovědnost za řízení kvality a rizik a celkovou firemní kulturu.
Používáme celosvětový elektronický systém ověřování nezávislosti a potenciálního konfliktu zájmů, který slouží ke sledování služeb poskytovaných nejen konkrétní společnosti, ale i jejím spřízněným subjektům.
Dopady spolupráce na dobré jméno naší společnosti vyhodnocujeme pro každého klienta a jednotlivou zakázku.
Uplatňujeme jasná pravidla a robustní metodologie, dodržujeme vysoké standardy kvality a odbornosti.
Zaměstnanci se každoročně účastní řady odborných školení. Pravidelně se účastní školení zaměřeného na soulad s legislativou a etické jednání. Každoročně stvrzují svou nezávislost vůči auditním klientům. Každá z funkcí je vybavena širokou metodickou základnou a nástroji, jež odpovídají regulatorním požadavkům a reflektují nejnovější trendy v daném oboru.
Investujeme do rozvoje našich zaměstnanců.
Naším hlavním aktivem jsou zaměstnanci. Abychom mohli poskytovat kvalitní služby a přidanou hodnotu, které od nás naši klienti očekávají, podporujeme motivující a inspirativní pracovní prostředí a firemní kulturu. Dodržování našich hodnot zaměstnanci je předpokladem pro rozvoj dobrého jména naší společnosti. Klíčový je nábor vhodných kandidátů a jejich profesní rozvoj.
V rámci zavedeného standardu kvality každoročně procházejí vybrané zakázky kontrolou v rámci sítě KPMG, kterou provádějí pracovníci z jiných členských kanceláří. Stejně tak je každý rok v rámci interního testování ověřován soulad s veškerými vnitřními pravidly společnosti.
Všichni zaměstnanci i jakákoliv třetí strana mohou využít etickou linku KPMG Hotline ke sdělení problému nebo stížnosti na neetické jednání.
Pro úspěšné a udržitelné podnikání je klíčová firemní kultura a její hodnoty, které jsou shrnuty v Etickém kodexu.
Chceme se podílet na kultivaci podnikatelského prostředí, a proto se účastníme projektů, jež by tomu měly napomoci.
Doporučení pro dodavatele veřejných zakázek
Jsme signatářem Doporučení pro dodavatele veřejných zakázek, které podporuje transparentnější zadávání veřejných zakázek a výběr dodavatele.
Inspirujeme k odpovědnému podnikání
Odpovědné podnikání je přínosem nejen pro komunitu, ale i pro odpovědné firmy samotné. Snažíme se myšlenku společenské odpovědnosti a udržitelnosti sdílet i s dalšími subjekty na trhu. Jsme členem expertních organizací a pracovních skupin.
Byznys pro společnost
Jsme členem aliance Byznys pro společnost, největší odborné organizace zaměřené na šíření principů CSR a udržitelného podnikání v České republice. Ta sdružuje odpovědné firmy, které jsou při svém podnikání citlivé ke svému okolí a ve svém řízení zahrnují přístupy respektující potřeby společnosti, zaměstnanců, zákazníků a šetrnost vůči životnímu prostředí.
Česká podnikatelská rada
pro udržitelné podnikání
Jsme jedním ze zakládajících členů České podnikatelské rady pro udržitelné podnikání, která si klade za cíl zprostředkovávat aktivní podíl podnikatelské sféry na udržitelném růstu české společnosti.
Řízení znalostí
Jsme znalostní organizace a chceme se rozvíjet a učit rychleji než ostatní. Systematicky pracujeme na rozvíjení a sdílení našich znalostí, abychom klientům mohli poskytovat ty nejlepší služby. Zavedli jsme principy řízení znalostí a odpovídající IT systémy. Neustále budujeme kulturu sdílení a učíme se navzájem. Chceme, aby každý zaměstnanec našel potřebné know-how ve správný čas a uměl ho použít ve správné souvislosti.
Principy Knowledge Managementu v KPMG
- Sdílej svoje znalosti.
- Vždy si uvědom, co můžeš sdílet a co ne.
- Znalosti, které sdílíš, udržuj aktuální a relevantní.
- Usnadni ostatním, aby tě našli a spolu s tebou znalosti, které nelze zdokumentovat. Aktualizuj informace o sobě na firemních profilech.
- Nezadržuj znalosti v uzavřených komunitách nebo systémech.
- Používej ke sdílení jednotné systémy a aplikace.
Oblasti Knowledge Managementu v KPMG
-
Obsah
- Vytváříme a zpřístupňujeme zdroje interního know-how (metodiky, postupy, vzory), pořizujeme externí informace (např. data o společnostech, majetkové provázanosti firem, průmyslové analýzy, novinové zprávy).
-
Spolupráce
- Propojujeme naše zaměstnance mezi sebou, urychlujeme sdílení informací vhodnou kombinací osobních setkání a komunikačních technologií.
-
Technologie
- Využíváme IT nástroje na sdílení znalostí napříč KPMG a zároveň hledáme další možnosti efektivního sdílení tam, kde centrální nástroje nestačí.
-
Kultura sdílení
- Máme zavedenou organizační strukturu a přidělené role a odpovědnosti, které podporují sdílení znalostí.
- Chceme, aby se kolegové cítili komfortně, když se potřebují poradit nebo zeptat na to, co sami nevědí. Učíme zaměstnance, že když se podělí o své znalosti, nic tím neztratí, ale naopak všichni získají a celá firma se posune rychleji dopředu.
- Podporujeme kolegy, aby se od sebe učili navzájem. V KPMG funguje řada formálních i neformálních komunit odborníků, které sdílejí znalosti nejen v elektronických úložištích, ale hlavně v rámci interních školení a workshopů.
Nástroje Knowledge Managementu
Portál KPMG
Firemní intranet je centrálním místem všech informací, které zaměstnanec potřebuje pro svoji práci. Obsahuje interní know-how, metodiky, postupy a vzorová stanoviska. Slouží jako rozcestník do pracovních a administrativních aplikací.
Více informací v dnešní době neznamená lepší informace. Upřednostňujeme kvalitu před množstvím. Chceme, aby naše znalosti byly aktuální a abychom nezahlcovali zaměstnance množstvím nerelevantních dat, v nichž by se ztráceli. Zatímco rok 2017 byl ve znamení migrace intranetu do vyšší verze softwaru, čištění a aktualizace jeho obsahu, v roce 2018 se zaměřujeme na jeho modernizaci, jednotný design a zjednodušený vzhled stránek s důrazem na schopnost uživatelů najít relevantní obsah.
Knowledge Base
Knowledge Base zajišťuje bezpečné a zároveň efektivní sdílení obecného know-how v kombinaci s konkrétními výstupy ze zakázek. Jedná se o platformu, kde mohou kolegové z poradenských oddělení rychleji vyhledat nejen výsledky práce svých předchůdců, ale hlavně kolegu odborníka podle jeho aktuálních dovedností či odborných certifikátů.
Pokryté oblasti v Knowledge Base | Nově v roce 2017 | Nově v roce 2018 |
Daňové poradenství | Katalog daňové a právní knihovny včetně výpůjčního systému | Zápisy z interních schůzek oddělení a specializovaných skupin; prezentace pro klienty |
Poradenské služby | Virtuální profily zaměstnanců, seznam jejich kompetencí, jazykové a odborné znalosti včetně systému pro generování aktuálních životopisů |
Echo online
Od roku 2001 jsme vydávali tištěný časopis Echo, v posledních pěti letech v periodicitě jednou za dva měsíce, z toho skoro měsíc zabrala příprava a tisk. Zprávy byly tedy poměrně zastaralé. Mimo to fungovalo posílání celofiremních e-mailů, ale postupem času jsme došli k tomu, že potřebujeme novinky k lidem dostávat rychleji a ve větším množství. Posílat každý den e-maily však bylo neudržitelné. Digitalizace tištěného média je přirozená cesta, kromě rychlejší komunikace a možné zpětné vazby od zaměstnanců je výhodou i snížení nákladů a ekologické zátěže spojené s tiskem. Nyní vydáváme minimálně tři články/zprávy týdně, dle potřeby. Zaměstnanci novinky dostávají v atraktivním prostředí, ke kterému se dostanou také z mobilu. Kromě zpráv z firmy mají možnost se podívat i na nabídku interních školení nebo seznam všech zaměstnanců i s kontaktními údaji a přesnou polohou, kde v budově sedí. Dále nám funguje bazar, mapa obědových lokalit i s aktuálními menu nebo přehled toho, co o nás píší média (pravidelný monitoring). Výhodou je také kalendář všech externích i interních akcí na jednom místě.
S elektronickou verzí jsme byli schopni propojit také televize, které máme v každém patře pražské kanceláře v relax zónách jednotlivých oddělení. Propojené televize máme rovněž v kancelářích v Brně, Ostravě a Českých Budějovicích. Nejdůležitější zprávy a celofiremní informace tak promujeme i přes tento komunikační kanál. Jde tedy o komplexní komunikační okruh interní komunikace, který spojuje desktop, TV a smartphone.